4 Temmuz 2010 Pazar

İyi Deterjan - Kötü Deterjan (1)

Serbest piyasa ekonomisi ülkemizde hakkıyla çok uzun süredir uygulanıyor. Girişimcilik destekleniyor, teşvikler artıyor.

Tabi, bu durumda sanayi girişimlerinin sayısı da gün geçtikçe artıyor. Sıvı temizlik ürünleri de gayet gözde bir sektör.

Sektörde neler mi oluyor? İyiler oluyor ve kötüler oluyor.

Ama tabi, iyi deterjan ile kötü deterjan arasındaki fark hiç o kadar bariz olmuyor.

Şimdi sizleri tanıştıracağım. Kötü deterjan. Farklı özellikleriyle. İyi deterjana karşı.

1- Önce iyi olup sonra bozan deterjan:

Şirkette oturursunuz, telefon gelir. Bir deterjan firması. Açarsınız telefonu, merhaba dersiniz. Size deterjanları, şampuanları, sabunları ve temizleyicileri ile ilgili bilgi vermek isterler. Yanınıza gelmek isterler

Kullandığınız deterjan da o kadar iyi değildir. Değiştirmek istiyorsunuzdur.

Çağırırsınız yanınıza. Konuşursunuz uzun uzun. Anlatırlar. Markaları en iyisidir, en kalitelisidir. Anlatırlar. En uygun fiyatlı, en ucuz onlardır.

Dinlersiniz saygıyla. Fiyatlar sunulur. Uygundur fiyatlar. Numuneler istenir. Numuneler gelir.

Her şey çok uygundur. Fiyat ucuzdur. Ürün uygundur. Konuşursunuz gerekli kişilerle. En iyisi buymuş dersiniz.

Verirsiniz siparişi. İlk bidonlar gelir, iyidir. İkinci posta, üçüncü posta derken bozulmaya başlar ama.

Sonra bir bakarsınız, kalite düşmüş. Sabit kalite yok. Dersiniz, "su be bunlar!". Kızarsınız adamlara. Kızarsınız kendinize.

Sonra bir telefon gelir. Başka bir firmadır arayan. Olaylar tekrar gelişir.

2- Konsantreyim diyen ama konsantre olmayan deterjan:


En ağırlarından birisidir bu arkadaş. Alırsınız işinize, okulunuza, evinize, ofisinize. Derler ki "bunu 10 kat sulandırın.". Derler ki "bu kat ve kat etkilidir.". Hesaplarsınız, çok ucuza geliyordur.

Sonra deterjanı çalışanlarınıza verirsiniz. Anlatırsınız. Sulandır bunları dersiniz. Hayhay derler. Sevinirsiniz. Ucuza geldi dersiniz.

3-5 gün geçer. Haftalar geçer. Aylar geçer. Sonra bir telefon gelir. Deterjancılardır. Deterjanlarını tanıtacaklardır. Kıramazsınız, çağırırsınız.

Gelirler, anlatırlar. O an anlarsınız. Sizin kullandığınız ürün aslında konsantre değildir. Konsantrasyonu normal ürünlerden bile daha azdır.

Sinirlenirsiniz belki, belki sadece gülersiniz. Olan o aylara olur. Deterjanlara olur. Ülkeye hayırlı olsun, neticede...

3- Doğada çözünmeyen, çevreyi kirleten kötü deterjan


Bu acımasızdır. Çok acımasızdır. Kurallara saygı duyulmamasının acıklı bir örneğidir.

Deterjan gelir. Yenidir. Ucuzdur. Etkilidir. Alırsınız. Seversiniz.

Ama neler yapar o. Çevreyi rezil eder. Affetmez yani.

Kirletir. Doğada atık bırakır. Balıkları öldürür. Hayvanları zehirler. Asit yağmurlarına bile sebep olabilir.

Üstelik acıklı olan bunları çoğu zaman uygun olmayan maddeleri yasal olmayan oranlarda kullanarak yapmasıdır. Almanların bir lafı vardır. schade.

Gerisi diğer yazıda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder